Sunday, April 17, 2011

Antara FANTASI dan REALITI percintaan

Assalamualaikum and hello there!!!! 

Ha,,jawab jangan tak jawab. Tak jawab dosa ooo,,,ayyok tak tau,,,kalau jawab sayanggggg,,,
Huahuahua,,pengaruh vlogger la ni,,

Em,,kiriman aku pada kali ini adalah bersoalkan tentang CINTA....
Kenapa tiba-tiba aku nak bicara tentang CINTA ni??? Ha,,kena baca lagi la apa yang aku nak tulis. 

 Kita banyak terdedah dengan cerita-cerita cinta di kaca tv bukan. Pihak media banyak mempengaruhi pemikiran muda kita. Sedikit sebanyak mempraktikkan dalam kehidupan seharian kita. Ha tak terpengaruh???
Hampa toksah dok muhong,,aku tau la hampa pun terpengaruh jugak dengan cerita-cerita kat tv nu,,,

Bukti dia cerita hantu kak limah la,,,apa lagi,,,contoh dia bala-bala,,ce cite,,,kite bako je,,,wheel caa dan sole-sole. Ha hampa nak muhong pa lagi,,,betoi kan? haha,,,  Aku tak mau tulis panjang kat sini, jadi aku nak cerita diantara FANTASI dan REALITI dunia percintaan. Apa yang ditunjuk kat dalam TV tu bukan semua betoi pun,,muhong ja lebih,,meh aku nak dedahkan antara FANTASI dan REALITI dia.


FANTASI: Tengok ada tahi bintang terbang ke kiri. Ha,itu tandanya saya cinta kat awak. 
REALITI: Tengok ada taik kucing,,kucing tu berak kat sebelah kiri awak.Tu tandanya awak ni busuk. 



FANTASI: Untukmu aku sanggup merentasi lautan api sekali pun wahai Munah.
REALITI: Mana ada lautan api dalam dunia ni wahai Munah boleh la aku cakap. 



FANTASI: Akanku bawa kau ke langit ketujuh sekali pun. 
REALITI: Alamak,,pe la yang aku merepek,,nak bawak nek AIR ASIA pun isi poket aku tak lepas...



FANTASI: Saya tidak tahu siapa di dalam hati awak tetapi dalam hati saya ada awak.
REALITI : Saya tidak tahu siapa di dalam hati awak tetapi dalam hati saya ada awak, ada Minah, Liza, Ani, Siti, eh,,nama awak sape,Anis ek?



FANTASI: Kalau awak bagi saya RM1000 sekali pun saya akan pilih awak dari duit tu.
REALITI : Kalau awak bagi saya RM1000 sekali pun saya akan pilih awak dari duit tu sebab saya nak RM1 juta dalam simpanan awak tu,apa barang RM1000.



FANTASI: Akan aku hiaskan langit malam dengan sinaran cahaya bulan dan kilauan bintang-bintang.
REALITI: Akan aku hiaskan langit malam dengan sinaran cahaya bulan dan kilauan bintang-bintang, sebab aku tak dak duit nak hias dengan lampu-lampu yang banyak,,bil elektrik mahai woo...



FANTASI: Dalam cinta, matalah yang paling jujur berkata-kata.
REALITI: Dalam cinta, matalah yang paling jujur berkata-kata, tengok mata kau ada ketumbit,,,sah-sah kau mengendap tengok pompuan mandi kan...


Ha,,macam mana boleh dijadikan iktibar tak pendedahan aku ni,, hehe,, Jadi yang tu sajalah kot yang aku nak kongsi kat sini. 
SEKIAN terima kasih...... 

4 comments: