Tuesday, March 15, 2011

VLOG?????

Apa itu VLOG???



Saat burung-burung berkicauan,,,saat kucing mengiau-ngiau mencari makanan,,,saat itulah aku terdengar sayupnya suara yang bertanya "err,,vlog tu apa ek?" tanya satu lembaga yang datang dari dapur sambil membuka tin biskut berjenama HUP SENG....




Jadi dengan pantas aku menjawab vlog itu adalah satu jenis makanan yang bersalut dengan cip coklat,,
Lantas lembaga itu terus menerkamku dengan niat nak mencuri vlog yang dia ingat makanan cip coklat tu,,,(nampak sangat gelojoh)....
*nampak benor menipu*






OK2,,,vlog tu sebenarnya adalah mengekpresikan luahan perasaan ataupun cerita-cerita yang dianggap menarik dengan cara meluahkan dengan  video.... Dengan erti kata lain vlog ini adalah berblog dengan cara bervideo.. Hmmmmm...tak paham lagi??? OK mungkin dengan equation ni boleh paham kot????siap dengan ilustrasi gambar lg,,,boleh paham ni,,kalau beng** sangat tak tau la.....




video + blog = vlog




macam ni la orang bervlog






Paham? Then, cara sebutannya pulak. Adakah V-Log ataupun Velog??? Ha,,,yang ni aku tak tau,,,jadi aku nak tanya anda-anda yang taulah,,,kalau tau habaq-habaq mai la kat sini,,,kita boleh berdiskusi atau berdebat....




Contoh-contoh yang boleh diambil adalah seperti disini... Klik la kalau nak tengok contoh orang bervlog.. Kalau tak mau klik pun tak pa.... Ikut anda-anda sekalianlah kan,,,saya tak rugi apa pun... anda bagaimana???




Insan yang cemerlang datangnya dari akal yang bersih,,,,,,,,




Ok itu sahaja penerangan tentang vlog...ada masa lagi kita bincang lagi pasal vlog ni,,,aku suka tengok orang buat vlog ni,,,macam-macam gaya dan cara ada,,,ada yang duduk,,berdiri,,tonggeng terbalik pun ada,,,adui,,macam-macam ada (iklan astro)..... 




Nak buat sendiri vlog??? emmmm,,,belom sampai seru lagi kot,,,,,hahaha,,,
*blog pun malas nak update*


argh diamlah,,kata aku kepada diriku sendiri,,,(monolog dalaman)


Sekian wasalam,,,,,


Sebelum tu baca la dulu pantun kat bawah ni...




Tepung talam sedap dimakan
Anak cina pun membuat tepung talam  *anak cina lagi*
kenapa asyik ingat nak makan
kenapa tak akhiri dengan salam?


Assalamualaikum!!!!!!!!!!








foot note: em,,,pantun tu,,,entah la,,,layan je la,,,,,,,



No comments:

Post a Comment